Verschillende soorten schermen
Etalage scherm
Voor in de etalage zijn er speciale professionele schermen die voorzien zijn van een extra krachtige lichtopbrengst. De ‘High Brightness Screens’ zorgen dat uw boodschap ondanks het heldere omgevingslicht toch nog goed zichtbaar is. Wist je dat er ook hele mooie oplossingen zijn om van uw etalage een interactief scherm te maken. Gebruikers kunnen o.a. met behulp van bekende swipe bewegingen in de lucht zelf uw scherm bedienen dat veilig achter het glas staat. Zo blijft uw winkel toch een beetje open zelfs als u gesloten bent!
Professioneel Scherm
Er zijn veel schermen op de markt. Maar speciaal voor digital Signage toepassingen zijn er specifieke schermen ontwikkeld. Deze zijn, door gebruik te maken van speciale componenten, geschikt om 24u/7d te werken. Daarnaast zijn deze schermen ook bruikbaar om liggend of staand op te hangen. Binnen deze reeks schermen is ook nog een groot spectrum aan mogelijkheden. Qua design kan je kiezen uit schermen met een smalle rand of extra platte (dunne) schermen. Ook technologisch zijn er mogelijkheden. Zo zijn er schermen die rechtstreeks met een netwerk (of internet) kunnen verbonden worden en zonder toedoen van een digital signage content management systeem voorzien kunnen worden van mooie beelden.
Interactief scherm
Via een aanraakscherm gaat u in dialoog met uw passant. U geeft hem keuzemogelijkheden om uw zaak of assortiment beter te leren kennen. Aanraakschermen zijn in de praktijk gewone schermen die dezelfde inhoud kunnen weergeven als een professioneel digital signage scherm maar uw passanten worden uitgenodigd om de ‘show’ te onderbreken en zelf op verkenning te gaan. Is het niet geweldig dat uw klant zelf kan ontdekken dat er nog veel meer kleuren zijn van bepaald kleedje. Als u het niet in de winkel heeft kan uw klant uitnodigen om een reservatie of bestelling te plaatsen.
Video Wall
Wilt u echt sfeer brengen. Overweeg dan een videowall. Door de grote van het scherm heeft u een medium in huis dat echt opvalt en mee de uitstraling van uw zaak kan bepalen. Mogelijkheden zijn oneindig. Je kan zelfs een speciale vorm overwegen door schermen in een verband te plaatsen. Genereer effectieve aantrekking met een videowall!
Speciale formaten
- Stretch scherm
- Fietswiel scherm
- Tafels
- Plafonds
- Transparant scherm (bv. LG koelkast)
- Spiegelschermen
- Totems
Advertentieschermen
U kent ze wel, kleine schermpjes die productinformatie geven. Vaak bevestigd aan een winkelrek of geïntegreerd in een bedrukte display. Het zijn schermen die voorzien zijn van een eenvoudig besturingssysteem, een kaartlezer en/of USB poort. Ze zijn verkrijgbaar in afmetingen van 10 tot 55 inch. Via een menu kan u de werking aanpassen aan uw openingsuren.
Gezondheidzorg
Help patiënten en bezoekers nog beter met beeldscherm informatie
Voorbeelden van scherminhoud voor zorgcentra
* Preventieve gezondheidsinfo
* Informatie over nieuwe technieken/behandelingen
* Noodnummers & Evacuatieplannen
* Contactgegevens medewerkers / diensten
* Patiëntenrechten informatie
* Informatie over wachttijden
* Externe bronnen zoals weer- & nieuwsberichten
* Bewegwijzering
Hotels
Communiceer meer door je gasten nuttige informatie te tonen.
Wanneer gasten voor het eerst in uw hotel verblijven, hebben ze vaak vragen over het hotel en de omgeving. Digitale bewegwijzering kan deze activiteit automatiseren door interactieve kaarten aan te bieden aan bezoekers. Digitale kaarten kunnen zelfs de grootste hotelcomplexen overzichtelijk maken en zorgen dat uw gasten gemakkelijk kunnen navigeren. Strategisch geplaatst bij ingangen en liften, kunnen digitale kaarten ook bezoekers trekken naar andere inkomsten genererende delen van uw hotel, zoals restaurants, bars, spa’s en casino’s.
Digitale displays kunnen worden gebruikt om de gasten informatie te verstrekken over in- en uitchecktijden, openingsuren van restaurant, bar en andere voorzieningen zoals fitnesscentra, cadeauwinkels, kuuroorden en vergaderzalen.
Digitale deurschermen
Wanneer een hotel een huwelijksfeest, conferentie of conventie organiseert, kunnen beeldschermen persoonlijke verwelkomingsberichten tonen en zelfs specifieke berichten voor bepaalde gasten weergeven. Dit kan de belasting aan de receptie gevoelig verlichten. Aangezien de conferentieagenda’s kunnen veranderen, kunnen signages zoals digitale deurschermen buiten vergaderzalen onmiddellijk worden bijgewerkt met het laatste schema.
Virtuele Conciërge
Een virtuele conciërge kan gasten meer leren over lokale attracties, speciale evenementen en bezienswaardigheden. Digitale displays kunnen gasten naar toeristische toppers, historische plaatsen, populaire attracties en festivals in de omgeving leiden. Door gebruik te maken van QR-codes die kunnen worden gescand kunnen gasten belangrijke aanbiedingen, coupons of bonnen mobiel meenemen.
Informatie
Digitale bewegwijzering geeft gasten relevante en belangrijke informatie. Lokaal weer, vlucht vertragingen en andere informatie kunnen gemakkelijk worden weergegeven, waardoor de gasten een hoger niveau van dienstverlening ervaren. Lokale, regionale en nationale nieuwskoppen kunnen in real time worden weergegeven. Belangrijke herinneringen – bijvoorbeeld neem een paraplu mee’ of ‘draag een jas’ kan worden ‘geactiveerd’ op basis van de weersomstandigheden en worden weergegeven om de gasten te helpen vooruit te plannen.
Berichten Structureren
Digitale interactieve schermen zijn een geweldige manier om vragen te beantwoorden die vaak door de gasten worden gesteld. U kunt prijzen plaatsen voor extra diensten, zoals spa, massage en wasserij – evenals huisdierbeleid en ontbijtschema. U kunt de berichten structureren in een vragen- en antwoordformaat of afzonderlijke, unieke berichten maken om elke vraag aan te pakken. Deze virtuele conciërge maakt personeel vrij om zich te concentreren op meer dringende behoeften. Televisiekanalen kunnen zelfs worden aangepast in de kamers om gasten te informeren.
Sponsoring
Digitale bewegwijzering kan worden gebruikt om reclame te tonen voor bedrijven die lokaal, regionaal of nationaal actief zijn. Vervoer, restaurants, kuuroorden en andere organisaties kunnen reclame-ruimte aanschaffen die op beeldschermen kan lopen. Sommige hotels hebben gekozen om sponsorruimte op hun displays te verkopen, waarbij bepaalde advertenties op terugkerende basis worden weergegeven. Bijvoorbeeld, sommige hotels staan een bedrijf toe om het restaurant menu te sponsoren. Het menu wordt weergegeven en het bedrijf kan een deel van het scherm gebruiken voor hun advertentie.
Restaurants
Verkoop meer door bepaalde gerechten te tonen met mooie afbeeldingen of een video.
Alle info kan getoond worden op beeldschermen zo ook nieuwsberichten, weerinformatie, uur, sociale media feeds, …
Indoor signage
Een scherm in een binnenomgeving is een functionele aanvulling op de interne organisatie. Schermen kunnen de organisatie ondersteunen door bijvoorbeeld personen door te verwijzen naar een specifieke dienst of loket, informatie te tonen over het gebruik van lokalen (bijvoorbeeld bezettingsgraad en beschikbaarheid), en informatie die de wachttijd in publieke gebouwen aangenamer maakt. Het functioneel karakter uit zich ook door in sneltempo berichten te kunnen publiceren, en als dusdanig in te spelen op actualiteit.
Ruimte-specifieke informatie kan eenvoudig getoond worden. Het scherm in de jeugdboekenafdeling van een lokale bibliotheek zal andere berichten tonen (bijvoorbeeld evenementen voor jongeren in de gemeente) dan een scherm aan de balie (bijvoorbeeld een lijst van nieuwe aanwinsten in de bibliotheek).
Urban Screens
Een strategisch geplaatst scherm in een publieke omgeving waar veel passage is. Meestal gaat het over grootformaat schermen, ledschermen of videowalls. Door hun formaat geven ze mee uitstraling en sfeer aan hun omgeving. Ze zijn vaak een uitbreiding van een gemeentelijke activiteitenkalender.
Leuke beelden van evenementen, in foto of video, in combinatie met aankondigingen van nieuwe festiviteiten zorgen voor een positieve indruk. Beide vormen van digital signage kunnen eventueel interactief waardoor gebruikers (eventueel op een deel van het scherm) zelf kunnen opzoeken wat voor hen op dat moment interessant is. In combinatie met verschillende technologieën kan informatie ook overgedragen worden naar de mobiele toestellen zodat passanten eventueel interactieve kaarten, kortingsbonnen, kalenderactiviteiten, … kunnen bekijken en opslaan voor gebruik achteraf.
Voorbeelden van scherminhoud voor Leerlingen
– Geplande activiteiten
– Tram, Trein en Bus uurregelingen
– Menu van warme maaltijden
– Aanpassingen in het schoolreglement
– Openingsuren van Secretariaat
– Lijst van vervangende leerkrachten
– Aanpassingen in het lesrooster
– Informatie over nieuwe projecten
– Nieuws
Voorbeelden van scherminhoud voor Collega’s
– Aandachtspunten voor de dag
– Voorstelling van nieuwe collega’s
– Aanpassingen in het schoolreglement
– Schoolobjectieven, missie’s en waarden promoten
– Lijst van vervangende leerkrachten
– Aanpassingen van de lesrooster
– Nieuwtjes
– …
Voorbeelden van scherminhoud voor Ouders
– Geplande activiteiten
– Aanpassingen in het schoolreglement
– Foto’s van schoolactiviteiten of uitstappen
– Welkomstbord voor bezoekers
– Berichten over vervangende leerkrachten
– Wegwijzer naar onthaal voor bezoekers
– …
Reclamewagen
Een reclamewagen die twitter berichten weergeeft op het grote scherm om de interactie met zijn publiek te vergroten.
Interactief
Of nog sterker : Een leuke dame wuift vanop het scherm naar een passant die zij beschrijft (in tekst – privacy) en die dan vriendelijk verzocht wordt om eens terug te wuiven. Waarop de dame een leuke buiging maakt om de passant te bedanken.
Informatief
Of het toeristische treintje waar je, afhankelijk van de GPS locatie of een reeks van sensoren, informatie een pak info krijgt in beeld en geluid over wat er te zien is.
Transport
Zou het niet fijn zijn als je bij de taxirit naast een advertentie op een scherm ook informatie krijgt van de beroemde kerk waar je net voorbij rijdt. Via de cloud kan alles up-to-date gehouden worden zodat de chauffeur zich 100% kan concentreren op het verkeer.
Niet alleen motiveert onze oplossing werknemers door individuele en teamprestaties te communiceren op kritieke KPI’s, maar het is ook een kanaal voor interne communicatie en bedrijfsberichten. Met één platform kunt u de prestaties beheren, belangrijke waarschuwingen verzenden, toppresteerders herkennen en kritieke veiligheidsberichten plannen. Dit draagt bij tot een meer efficiënte supply chain en een sterker behoud van werknemers.
Verschillende soorten schermen
Scherminhoud voor Bezoekers
-Vergaderzaal overzicht en planning
-Verwelkomen bezoekers
-Uitleg over verwachting i.v.m. registratie bij aankomst
-Lijst van telefoonnummers voor Taxi’s
-Vertrektijden van Trein, Tram Bus of vluchten
-Actuele campagnes in de kijker plaatsen
-Positieve getuigenissen
-Live nieuws topics
-Bedrijfsfilms
Scherminhoud voor Werknemers
-Informeren over nieuwe en bestaande producten
-Bedrijfsdoelstellingen promoten
-Bevorderen van bedrijfsvisie en -waarden
-‘Goed nieuws’ verhalen
-Nieuwe collega’s introduceren
-Productie- en verkoopcijfers en doelen tonen
-Overzicht van interne opleidingen
-Afdelingsnieuws